In de buurt van Berlijn voerde het bruggenteam van Wagenborg Nedlift een bijzondere operatie uit: de Fahlenbergbrücke werd daar via een uitgekiende vijzel- en vaaroperatie 100 meter verplaatst.
In Berlijn vindt een grootschalig vernieuwingsproject plaats van de Dresdner Bahn, één van de belangrijkste spoorverbindingen in Berlijn. Het bruggenteam van Wagenborg Nedlift was erbij!
Afgelopen week werd bekend dat Wagenborg opnieuw investeert in uitbreiding op het gebied van vijzeltechniek. Een uniek boxvijzel-systeem voor ultrazware vijzelprojecten werd afgeleverd op de vestiging in Hengelo.
Onlangs is er een nieuwe brug geplaatst over de Emscher naar het Emscherinsel in Essen-Karnap (Duitsland). En niet zomaar een brug: behalve fiets- en voetgangersbrug is dit ook een leidingbrug. Een handige combi-brug dus! De bruggenspecialisten van Wagenborg Nedlift kwamen ter plaatse voor de installatie.
‘Expressbrücke’ worden ze genoemd in Duitsland: bruggen die met behulp van een versnelde bouwwijze of met voorgemonteerde brugsecties binnen korte tijd kunnen worden geplaatst of uitgewisseld. Een uitkomst, want hiermee worden stremmingen en verkeershinder zoveel mogelijk bekort. Wel zo fijn voor het bedrijfsleven en bewoners van een land waar de komende tien jaar nog zo’n 4.000 (!) bruggen vervangen moeten worden.
Het Julianaplein in Groningen is de grootste en drukste kruising van Noord-Nederland. Snelweg A7 en A28 kruisen elkaar hier op een gelijkvloerse kruising met verkeerslichten. Deze situatie leidt tot flinke congestie rondom Groningen. Daarom wordt het Julianplein compleet omgebouwd naar een nieuw ongelijkvloers verkeersknooppunt.
Het doel van KYP, dat staat voor Keep Your Promise, is om bedrijven hun afspraken makkelijker te laten nakomen. Doordat de planning online staat, hebben uitvoerders, werkvoorbereiders en projectmanagers altijd dezelfde versie voor zich. Vanaf vandaag is het mogelijk om, naast bouwmaterialen, ook kraandiensten in te kopen via KYP Project.
De voetgangersbrug "Ludwig-Volk-Steg", gebouwd in 1967, verbindt de gemeenten Margetshöchheim en Veitshöchheim, nabij Würzburg. Twee pijlers van de brug staan in de vaargeul van de Main, wat onveilige situaties kan opleveren. Daarom wordt er een nieuwe hangbrug gebouwd. Met barrièrevrije opritten en een breedte van drie meter is deze hangbrug een veilige oversteek over de Main voor fietsers en voetgangers en heeft het scheepvaartverkeer een veilige vrije doorvaart.